Izpuh avtomobilskega motorja ni posebej prijazen do okolja, predvsem pa predstavlja grožnjo osebam, ki te snovi vdihujejo. Problem nastane predvsem v garažah in drugih zaprtih prostorih, pa tudi v mestih, kjer je veliko prometa in malo prostora za odvajanje izpušnih plinov. Idealno bi bilo povsem odpraviti izpuhe avtomobilskih motorjev – to je velika prednost električnih avtomobilov, seveda pa na cestah še vedno prevladujejo bencinski in dizelski avtomobili, pri katerih so izpušni plini še vedno realnost. Utopiji prometa brez škodljivih izpuhov se lahko približamo z učinkovitim filtriranjem izpušnih plinov – sodobni izpušni sistemi so opremljeni s filtri in katalizatorjem, tako pa vsaj do neke mere nevtralizirajo škodljive snovi, ki nastajajo kot stranski proizvodi izgorevanja goriva v motorju.
Filtriranje trdnih delcev
Predvsem pri dizelskih motorjih imajo izpušni sistemi zelo pomembno nalogo filtriranja oziroma zadrževanja trdnih delcev. Ti nastajajo pri nepopolnem izgorevanju dizelskega goriva, predstavljajo pa veliko nevarnost za dihala. Za zadrževanje teh snovi je zadolžen FAP filter, ki mora biti pri svoji nalogi zanesljiv in brezkompromisen. Problem je v tem, da FAP filter lahko ravno zaradi svoje učinkovitosti ovira prehod izpušnih plinov – na njem se nabira trdni material, plini pa ne morejo prehajati skozi to plast. Zato filter potrebuje nekaj vzdrževanja in čiščenja.
FAP filter je izjemno pomembna komponenta sistema, se pa včasih tudi odstrani. V primeru, da izpuh niti skozi čist filter ne more prehajati, je to seveda edina smiselna rešitev, a ugotoviti je treba, zakaj se to sploh dogaja. Lahko pa FAP filter zamenjamo s takšnim, ki ima večjo prehodnost.
Filtriranje plinov
Prav tako pomembno je, da izpušni sistemi omogočajo učinkovito filtriranje plinov. Za to poskrbi katalizator ki s pomočjo kovinske rešetke nase veže izpušne pline in s pomočjo kemične reakcije snovi razgradi na manj škodljive stranske produkte. Tako je možno nevtralizirati vsaj najbolj škodljive snovi v izpušnih plinih.